• resmi ilanlar
Fatma Marmara [email protected]

BOLU’NUN DONANIMLI EĞİTİM KURUMU, TURİZM OTELCİLİK- 1. Bölüm

02.09.2018 10:15:35

Cumhuriyetin ilk yıllarında “Orman Okulu” olarak geniş bir alana kurulmuş, 1988 – 1989 Öğretim Yılı’nda“Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi” ismini almış, binaların yetersizliği nedeniyle 1990 yılında hayırsever iş insanı merhum İzzet Baysal tarafından yeni derslik binası yaptırılarak okulun ismi “İzzet Baysal Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi” olmuş.

-Köklü tarihe sahip, yiyecek, içecek hizmetleri ile konaklama, seyahat hizmetleri alanlarıyla turizm sektörüne ve yüksek öğretime öğrenci hazırlayan Bolu İzzet Baysal Abant Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Turizm Uygulama Oteli’nin o zamanlardan günümüze kadar olan değişimi, gelişimini paylaşabilir misiniz?

Bolu İzzet Baysal Abant Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Turizm Uygulama Oteli Müdürü Ayhan Vural; “1979 yılından itibaren turizm otelcilik olarak hizmet verdiğimiz burası, Cumhuriyet’in ilk yıllarından itibaren eğitim kampüsü olarak kullanılmış bir alan. Lojmanlarımız 1945 yılında yapılmış. İsmet İnönü bu lojmanlarda kalmış. Cumhuriyet’in ilk yıllarından itibaren burada kapalı spor salonu, bir stat, meyve sebze yetiştirme bahçeleri, su kulesi, sebil, çamaşır serme yerleri, uygulama bahçeleri varmış. 60 dönüm alanda çok teferruatlı, hepsiyle birlikte çok donanımlı bir eğitim alanı, 28 kalem bölümden oluşan bir tesis mevcutmuş. Spor salonunu komple elden geçirdik ve şu anda aktif olarak kullanılıyor. Halı sahamızı yaptık. Basket sahasını projeden yaptırdık. Dolayısıyla 27-28 birimlik alan daha da modernleştirilerek, geliştirilerek ve tüm halkın kullanımına açılarak, hizmet vermeye devam ediyor.”

-Bolu’da geniş yeşillikler içinde, ferah bir alanda bulunan, donanımlı bir eğitim veren okulunuz, okul bölümleriniz, uygulama oteliniz, pansiyonunuz, ve burada kalan öğrencilerinizle ilgili bilgileri paylaşabilir misiniz?

Müdür Ayhan Vural; “ Şuan uygulama oteli ile ilgili bir çalışmamız var. 50 odalı, 200 yataklı bir uygulama oteli planlıyoruz. Ankara ile İstanbul arasında olması, tarihi, doğal güzellikleri barındırması ve merkezi konumu nedeniyle burasının, Milli Eğitim Bakanlığının hizmet içi eğitim merkezi olması noktasında girişimlerimiz var. Otel 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Turizm sektörü olduğu için biz sürekli, hizmete hazır bir konumda bekliyoruz. 2010 yılında yenilenmiş olan uygulama otelimizde 24 saat sıcak su, mini bar, tv ve kablosuz internet ağı olan bir kral dairesi, bir suit ve 26 standart odası, lobisi, 400 kişilik kapalı restoranı ve 1000 kişilik bahçesi mevcuttur. İmkânları diğer okulların imkânlarına göre oldukça gelişmiş 64 öğrencilik pansiyonumuz var. Pansiyon ve okul bölümünde basket sahası, halı saha, spor salonu, tenis masası, satranç masaları, tv dinlenme odası, yemekhane, revir, etüt salonu, yatakhane, sosyal etkinlik odası, çamaşırhane hepsi tam teşkilatlı olarak var. Eğitim öğretim kadrosu açısından da zenginiz.

Pansiyon Müdür Yardımcısı İsmail Korkmaz; “Buradaki yurt imkânlarıyla, Bolu ilçelerinden ve diğer illerden gelen öğrencilerimizin eğitim ve öğretimi desteklemektedir.  Bolu yemek kültürü bakımından ön planda olduğu için sırf diplomam Bolulu olsun diye buraya gelip kaydını yaptıran öğrencilerimiz var. Burada öğrencilerimizin iyi bir eğitim görmeleri için çok güzel düşünülmüş, tasarlanmış faaliyet alanları var. Çocuklarımız okuldan çıktıklarında, boş zamanlarında, bu sosyal faaliyet alanlarından yararlanmaktadır. Şimdi bile biz onların daha iyi yerlerde olmalarını düşündüğümüz için bu alanlarda da düzenleme tadilatları yapıyoruz.

Yiyecek İçecek Hizmetleri Alan Şefi Atilla Demirel; “Okulumuzda 6 tanesi derslik olmak üzere 9 tane mutfak ve biri yiyecek içecekler hizmet alanı, diğeri konaklama hizmet alanı olmak üzere 2 tane alanımız var. Buradaki öğrencilerin niyetinde aşçı, mutfakçı, yani turizmci olmak varsa, böyle bir okula geldiklerinde bunu çok rahatlıkla, buradaki imkânlarla rahat bir şekilde sağlayabiliyorlar.

- Okulunuzdaki eğitim kadrosu, çalışanlar ve öğrenciler olarak toplam mevcudunuz ile burada verdiğiniz eğitim sistemi, uyguladığınız stajın öğrencilere sağladığı katkıları aktarabilir misiniz?

Müdür Ayhan Vural; “Kadroya geçenler ve öğretmenlerde dâhil 97 personelimiz, 383 öğrencimiz var. Her birimden sorumlu 5 müdür yardımcıları ve okul müdürü olarak şuan 5+1 sisteminde çalışıyoruz. 102 okul kontenjanımız olup,  197 öğrenci staj görüyor. 9. sınıfta 102 öğrenci alıyoruz. 9. Sınıfta tüm meslek liselerinde uygulanan bizde de uygulanıyor. Ancak 10. sınıftan itibaren artık çocuklar branşlaşmaya başlıyor. 10. sınıfın yaz döneminde, çocuklar ilk stajlarına başlıyorlar. Bizde nisan ayının 2. haftasında eğitim ve öğretim bitiyor. Mayıs başı itibariyle çocuklar beceri eğitimine başlıyorlar ve eylül ayının 3. haftasında çocukların stajı bitiyor. Çocukların 2 haftalık dinlenme sürelerinin ardından ekim ayında eğitim, öğretim yeniden başlıyor. Bizim gibi uygulama alanı geniş olan okullarda, suça karışma oranı neredeyse yok denilecek kadar azdır. Yani öğrenciler burada hayata erken başladıkları için kendilerini yetiştirip, geliştiriyorlar. Biz çocuğu okuldan sonra burada uygulama alanlarına göndererek, çocuğa kazandırıyoruz. Çocuk fevkalade kendini idare edebilecek ve akabinde de hizmet verebilecek düzeye geliyor.

Alan Şefi Atilla Demirel; “Okulda da mutfak atölyelerinin olması sayesinde daha çok uygulamaya yönelik eğitim görüyorlar. Öğrenci burada sadece yemek ve servis yapmakla kalmıyor, aynı zamanda insan ilişkileri, iş disiplini noktasında da kendisini geliştiriyor. Yurtdışına gönderdiğimiz öğrenciler işi öğrenmenin yanında, aynı zamanda da gurbete de alışıyorlar. Çocuk çok rahat kendi ayakları üzerinde durabilmeye alışıyor. Kazandığı paranın ne anlama geldiğini, hangi şartlarda kazanıldığını daha iyi idrak ediyor. Problemi olduğunda kendisi çözmek zorunda olduğunu biliyor. Çocuk gelişimini hızlı bir şekilde tamamlıyor. 18 yaşına geldiğinde, okuldan mezun olduğunda, çok rahat bir şekilde kendi ayaklarının üzerinde durabilecek kıvama geliyor.

Teknik Müdür Yardımcısı Vildan Topalfakıoğlu; “14-15 yaşında öğrencilerden kaçı mutfağa giriyordur? Burada temelden, gençken öğreniyorlar. Kendilerini geliştirip, ileriki yaşlarda bu mesleğe tutunurlarsa en başarılı öğrencilerde bu kişiler olur.

Devam edecek.

İlk yorum yapan siz olun!