• resmi ilanlar

Tüm zorluklara rağmen başardılar

05/03/2015 14:00

İBUDAK ekibi Türkiye ve Bolu’nun adını, yaşanan tüm zorlu şartlara göğüs gererek, kendi yaşamları pahasına mücadele vererek, üç kıta da üç ayrı, en yüksek dağların zirvelerine çıkarmayı başardılar.

Haber: Fatma MARMARA

İBUDAK (Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dağcılık ve Kaya Tırmanışı Topluluğu) ekibi Güney Amerika’nın 6.962,97 metre yüksekliği ile en yüksek dağı olan Aconcagua’nın zirvesine çıkmayı başardı.

“Üç Kıta Bir Maraton Projesi” kapsamında, yapılan bu tırmanışlarla, üç kıtanın en yüksek dağlarının zirvesine ülkemizin ve Bolu’muzun adını taşımış oldular.

Geçen sene Afrika Kıtası’nın en yüksek zirvesine, bu sene ocak ayında da Avrupa Kıtası’nın en yüksek noktası olan Elburuz Dağı’na zorlu hava şartlarında tırmanışı gerçekleştirmişlerdi.

10 şubat 2015 tarihinde, 3. Etap tırmanış için yola çıkan İBUDAK ekibin Danışmanı ve AİBÜ, BESYO Yrd. Doç. Dr. Güçlü Özen bu zorlu tırmanış bilgilerini şu şekilde aktardı:

“İlk gün 3200 metrede bulunan Confianza Kampın’a ulaştık. Durumumuz iyiydi. Ertesi gün pazar 25 kilometrelik yolu geçerek 4200 metrede dağın kuzey batı yüzüne bakan plaza de Mulas Kampı’na ulaştık. Ağır çantalar ve uzun yol yüzünden çok, ama çok yorucu, yıpratıcıydı.

Vücudu yüksekliğe alıştırmak için 4900 metreye kadar, küçük adımlarla, nefesi fazla yormadan yükseldik. Sonra geceyi geçirmek için plaza de Mulas Kampı’na geri donduk. Ertesi günü dinlenmeyi planlamıştık ama üç günlük iyi hava tahmini alınca, salı günü çadır, 4 günlük yiyecek ve tırmanış ekipmanlarını alarak, 5100 metrede bulunan Plaza Canada Kampı’na yükseldik. Geceyi burada geçirdik. Ertesi gün çok yakın olan ve 5380 metrede bulunan Nidode Condores Kampı’na yükseldik.

Ertesi gün hava bozup fırtınaya çevirdiği için iki geceyi burada geçirdik. Yukardan kaçar gibi gelen ekipler, bir üst kampta birçok çadırın patladığının haberini verdi. Sadece iki üç saat havanın açmasını fırsat bilerek, yüksekliğe adapte olmak için 6000 metreye kadar yeniden yükseldik. Ancak yoğun kar yağısı yüzünden devam edemeyince, yiyeceğin ve sabrın da bitmesi ile cumartesi günü fırtına, tipi esliğinde tekrar 4200 metrede bulunan ana kampa zorlu bir iniş gerçekleştirdik.

Yukardan beraber indiğimiz bir Alman. ‘sağlam bir ekip hava durumu raporu almış ve yukarı gidiyorlar’ diye haber verdi. Hafif ama hızlı bir tırmanış yapmaya karar vererek, öğleden sonra 5 saatte şiddetli rüzgâra rağmen, derin karda izler açarak, 5380 metrede bulunan Nida de Condores Kampı’na ulaştık.

Rüzgâr dinerse, iyi havanın bir gün daha devam edeceğini tahmin ederek, 6000 metrede bulunan Colera Kampı’na gitmektense, buradan zirveyi denemeye karar verdik. Uzun bir yol ve çok dikti ama olabilir dedik. Pazartesi gecesi saat 04.00 de tırmanışa başlayıp, ısrarla iz açarak ve yorgunluktan bayılacak şekilde, aksam üstü saat 17.00 gibi 6962 metreye ulaştık” diye sözlerini tamamladı.

İlk yorum yapan siz olun!