2010 Dünya Kupası'ndan sonra FIFA'nın bu teknolojinin kullanılabilirliği hakkındaki görüşünün değişmesiyle birlikte toplam 8 farklı sistem, topun kale çizgisini tam olarak geçip geçmediğinin anlaşılmasının sağlandığı bu işe talip oldu. IFAB ve EMPA (İsviçre Federal Bilim ve Teknoloji Laboratuarları) önderliğinde bu 8 ayrı gol teknolojisi sistemi inceledi.
Şahin gözü ile gol kararı!..
Oyun sahası içerisindeki farklı alan ve açılarda bulunan 4 adet "high-speed" kamerayla sanal görüntü sağlayan ve zaman da hesaplanarak üçgenleme metoduyla topun çizgiye değip değmediğini ölçen sistem, bilgisayar kameradan gelen görüntüler sonunda aldığı bilgilerle topun 3 boyutlu animasyonunu ve hızını hesaplıyor. Daha sonra da bu görüntü, kameraların görüntü verdiği herhangi bir açıdan tekrar olarak izlenebiliyor. Yani topun çizgiye değip değmediği ya da çizgiyi geçip geçmediği birden fazla açıdan görülebiliyor. Bunun için de maçı görüntüleyen "high-speed" kameraların o açıya yerleştirilmesi yeterli oluyor. Fraunhofer Enstitüsü'nde tasarlanıp geliştirilen GoalRef'te ise özel bir top kullanılarak sistem işliyor. Topta ve kalelerde oluşturulan manyetik alan sayesinde top kale çizgisini geçtiği andan itibaren manyetik dalga yoluyla sistem aktif hale geliyor ve eğer topun tamamı çizgiyi geçmişse bu durum radyo sinyaliyle maçın hakemlerinin kulaklıklarına gidiyor, aynı zamanda da kol saatlerine "çizgiyi geçti" bilgisi olarak yansıyor.